Školení, kurzy, semináře

Daně, účetnictví, personalistika, právo

Seminář "Mzdová a personální oblast 2025 - změny a aktuální problémy"


Číslo školení: 12504- Objednávka zde
Datum: 20.01.2025, 9.00 – 14.00h  
Lektor: Zdeněk Křížek, odborník na mzdovou a personální oblast
Toto školení je nabízeno buď v prezenční podobě, nebo online. Vyberte si podobu, která Vám nejlépe vyhovuje.  

Program

Cílem školení je předat posluchačům komplexní informace ke mzdové a personální problematice od 1.1.2025 se zaměřením na změny a problémové oblasti. Posluchači obdrží podrobné studijní podklady.

1)    Změny v Zákoníku práce od 1.8. 2024 a 1.1.2025
Zásadní změna určování minimální mzdy. Zrušení zaručené mzdy, Nový pojem zaručený plat.  Dopady těchto změn do dalších právních předpisů.  Postupy zaměstnavatelů při poskytování mzdy – zrušení § 112, změna v postupech určování minimální mzdy s odkazem na § 111, a zdůraznění významu respektovat § 110 Zákoníku práce.  Další důležité informace ke změnám v oblasti Zákoníku práce s účinností již od 1.8.2024 (zohlednění zákonných příplatků do odměny u dohod, zvýšení přiznání osobních příplatků až do 100% ze základního tarifu, pracovní doba u vybraných skupin zaměstnanců ve zdravotnictví. Další navrhované změny – flexinovela Zákoníku práce od 1.1.2025 - podle aktuálního vývoje legislativy (změny – prodloužení zkušební doby, běh výpovědí doby, flexibilita rozvrhování pracovní doby – samorozvrhování, zrušení plánování dovolených, práce nezletilých 14 letých osob, nové podmínky u výkou práce žen při rodičovské dovolené u téhož zaměstnavatele, atd……… Podrobný výklad – výpočty a doporučené postupy.
 
2)     Změny v Zákoně o zaměstnanosti 2025
Úřad práce a zaměstnavatel. Přivýdělek uchazeče o zaměstnání. Povinný podíl zaměstnávání osob zdravotně znevýhodněných a invalidů za rok 2024.  Povinnosti uživatelů při výkonu práce agenturního zaměstnance – podmínky pro činnost agentur práce, a agenturních zaměstnanců. Povinná evidence při zaměstnávání občanů EU a cizinců § 102 Zákona o zaměstnanosti.. Nové ohlašovací povinnosti při zaměstnávání osob z EU a cizinců – elektronické zasílání – platnost již od 1.7.2024. Prodloužení víza o udělení dočasné ochrany u občanů Ukrajiny až do 31.3.2026. Možnosti, jak získat vízum o udělení dlouhodobého víza u uprchlíků Ukrajina. Vyjmenované státy, kdy získat cizince bez vlastnictví zaměstnanecké karty nebo karty modré (účinnost již od 1.7.2024) -   Zákona o zaměstnanosti.  Nově posuzování nároku pro výši výplaty podpory v nezaměstnanosti (bude-li do 1.1.2025 schváleno).

3)     Osoby samostatně výdělečně činných od roku 2025
Navýšení plateb záloh a určování záloh ve vazbě na stanovení průměrné mzdy v národním hospodářství od roku 2025– hlavní a vedlejší činnost. Dobrovolná platba na nemocenské pojištění OSVČ.  Osoba samostatně výdělečně činná a platby záloh na zdravotní pojištěn. Zásadní zvýšení při platbách paušální daně u OSVČ u první skupiny pro rok 2025.  Roční vyúčtování hospodaření OSVČ a nové určení záloh na důchodové pojištění a zdravotní pojištění.  Pokračování dopadů ozdravného balíčku na OSVČ i pro rok 2025.

4)      Náhrada mzdy při dočasné pracovní neschopnosti za dobu prvních 14 dnů pracovní neschopnosti
Nové redukční hranice pro výpočet náhrady pro rok 2025. Zvláštní harmonogramy pracovní doby a poskytování náhrady. Nemoc u zaměstnanců činných na základě dohod mimo pracovní poměr a poskytování náhrady za prvních 14 dnů dočasné PN – určení hodin podle rozvrhu směn, § 194 Zákoníku práce. Dodržování režimu dočasně práce neschopného zaměstnance a případné kontroly ze strany zaměstnavatelů, ale i Správ sociálního zabezpečení. Směrnice o postupech při provádění kontrol. Ukázky výpočtu náhrad mzdy, při dočasné pracovní neschopnosti. 

5)   Novinky v Zákoně o nemocenském pojištění od roku 2025
Nové redukční hranice pro zjištění denního redukčního vyměřovacího základu pro výpočet dávek nemocenského pojištění. Rozhodná výše příjmu pro posouzení vzniku účasti na nemocenském pojištění u zaměstnanců malého rozsahu. Hlášení záměru uplatnit dohodu o provedení práce s účinností od 1.1.2025 – zásadní dopady pro posouzení vzniku účasti na nemocenském pojištění těchto zaměstnanců – podrobný výklad. Elektronické zasílání tiskopisů k uplatňování dávek nemocenského pojištění s účinností od 1.1.2025 – další závažná změna pro všechny zúčastněné strany. Výčet jednotlivých druhů dávek. Plnění ohlašovací povinnosti ze strany zaměstnance při vzniku těchto překážek v práci.  Kdy je vyloučen nárok na nemocenské. Součinnost zaměstnavatelů s místně příslušnými ÚSSZ.  

6)    Pojistné na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění v roce 2025
Sociální zabezpečení
Sazby pojistného a jejich rekapitulace u jednotlivých kategorií – plátce pojistného a poplatník pojistného. Navrhovaná změna odpuštění platby pojistného u pracujících důchodců – bude-li schváleno ! Slevy na pojistném – praktické zkušenosti. Hlášení nepojištěných dohod na místně příslušnou ÚSSZ s účinností od 1.7.2024 – praktické zkušenosti.  Sankce na pojistném – pokuty, penále, určení pravděpodobné výše pojistného, splátky dlužného pojistného.  

Zdravotní pojištění
Osoby bez zdanitelných příjmů a nové částky odvodu pojistného. Princip výpočtu z minimálního vyměřovacího základu. Dopočet do MVZ – parametrické změny. Osoby, za které platí pojistné stát a nové částky pojistného pro rok 2025.  Placení pojistného u zvláštních skupin pojištěnců – dohody o pracovní činnosti, dohody o provedení práce, pracovní poměr a malý rozsah, statutár, člen družstva, členové volebních komisí a přísedících a svědků u soudu. Doporučených vzory a prohlášení. Výkon práce ve státech EU a placení zdravotního pojištění. Tiskopisy a dokladovost o platbách pojistného ve státech EU po skončení výkonu práce ve státě EU.  

7)      Srážky ze mzdy, platu nebo odměny od roku 2025
Nový výpočet srážek od roku 2025 – nezabavitelné částky, výpočtová základna pro určení jednotlivých třetin a rekapitulace – porovnání vývoje výpočtu za uplynulý rok 2024. 
Povinnosti plátce příjmu povinného vůči jednotlivým orgánům – soudy, správní orgány a exekutoři. Příjmy, ze kterých se musí srážky provádět. Co poskytovat exekutorovi za informace v rámci součinnosti – důležité informace s odkazem na Zákon o exekutorech. Pořadí prováděných srážek. Vyživované osoby ve smyslu Občanského zákoníku a jejich dokladovost ve vazbě na další nezabavitelnou částku na tyto vyživované osoby. Roční zúčtování daně a dopad na exekuce – výsledek přeplatek na dani, doplatek na daňových bonusech, přikázání jiné peněžité pohledávky.  Změny u insolvenčního Zákona – zkrácení splátkového kalendáře a další parametrické novinky s účinností již od 1.10.2024.   Příklady nových výpočtů srážek od roku 2024. 

8)    Daň z příjmu – závislá činnost a rok 2025 
Změny v § 6 – příjmy podléhající zdanění, příjmy ze závislé činnosti, které nejsou předmětem daně, a příjmy osvobození od daně, - benefity, které již nejsou osvobozené o zdanění, rozbor. Daň zálohová a daň zvláštní sazbou daně – srážková. Zrušení několika slev od roku 2024 a výše daňového zvýhodnění.  Nově – částka od které příjem podléhá již progresivní dani 23%.  Kdo může podepsat Prohlášení poplatníka – tiskopis vzor č. 26. 


9)     Důchodová problematika v roce 2025 – kompletní změny, základní výčet..
Výpočet důchodu na rok 2025. Zásadní změny  pro uplatnění možnosti žádat o předčasný důchod, valorizace, potřebná doba odpracování pro nárok na starobní důchod, a další výčet zásadních změn u jednotlivých důchodů.  Institut před důchodu a jeho úpravy. Náhradní doby započitatelné pro výpočet nároku na důchod. Podávání žádostí o důchod. 

10)     Další případné novinky podle vývoje legislativy ke dni uskutečnění akce  
a)  Náhrady cestovních výdajů – nové výše stravného tuzemského, zahraničního, dopady na poskytování případného stravenkového paušálu. Průměrné ceny pohonných hmot od roku 2025. Pojem referentské motorové vozidlo. Používání motorového vozidla zaměstnavatele zaměstnancem i pro soukromé účely a dopady do výše vyměřovacího základu. 
b)   Aktuální další změny.

11)   Závěr, diskuse

Objednávka

Školení můžete objednat on-line zde.

Kapacita, storno a ostatní informace

Počet účastníků školení je omezen. Své místo si můžete bez obav rezervovat v dostatečném časovém předstihu, splatnost zálohové faktury bude stanovena až na 10 dnů před datem konáním školení. Účast na školení lze stornovat písemně. Zrušíte-li svou účast více než 2 pracovní dny před datem konání školení, záloha Vám bude vrácena v plné výši. Zrušíte-li sovu účast v kratší lhůtě před konáním školení, máte možnost si vybrat jako náhradu jiné školení ve stejné ceně. Náhradníka můžete vyslat na školení kdykoliv.

Cena

1290 Kč bez DPH, tzn. 1561 Kč včetně DPH za školení od 9 do 14.00 hodin.

Cena zahrnuje:

  • občerstvení (sladké pečivo, dopolední svačina, káva, čaj, nealko),
  • psací potřeby,
  • studijní podklady (budou zaslány elektronicky do 12 hodin v den před konáním webináře, jestliže Vám do uvedené doby e-mail s materiály nepřijde, zkontrolujte si prosím složku nevyžádané pošty, případně nás kontaktujte na telefonu 775 906 870),
  • videozáznam, který budete mít k dispozici pro opakované přehrání po dobu 4 týdnů.
Místo konání

Best Western Hotel Vista, Kpt. Vajdy 3046/2, www.hotelvista.cz
Školení probíhají v moderních prostorách s WIFI připojením k internetu.
Spojení MHD: autobusem na zastávku "Hotel Bělský les" a 3 minuty pěšky nebo tramvají na zastávku „ÚMOb Jih“ (Radnice v Hrabůvce) a 5 minut pěšky
Parkování: na hotelovém parkovišti za zvýhodněnou cenu 50 Kč/den pro posluchače ECONOMIS CZ s.r.o. (parkovné budete platit na recepci a uvedete informaci, že jste byli na školení) nebo můžete parkovat na blízkém sídlišti zdarma (pro bezplatné parkování doporučujeme parkoviště č.2 - mapka).

Organizátor školení
ECONOMIS CZ s.r.o.
Kontaktní osoba: Ing. Lenka Bartušková - daňová poradkyně a certifikovaná účetní
telefon: 775 906 870, e-mail: info@economis.cz, informace a on-line objednávky: www.economis.cz
fakturační adresa: Finské domky 1385/71, 747 14 Ludgeřovice
IČO: 29462771, DIČ: CZ29462771, Spisová značka obchodního rejstříku: C 55271 vedená u Krajského soudu v Ostravě