Školení, kurzy, semináře

Daně, účetnictví, personalistika, právo

Webinář "Cestovní náhrady v roce 2025"


Číslo školení: 92505- Objednávka zde
Datum: 23.01.2025, 9.00 – 14.00h 
Lektor: Jaroslava Pfeilerová, lektorka s dlouholetou praxí, Finanční správa

Program

Komplexní výklad k problematice cestovních náhrad se zaměřením na podnikatelskou i nepodnikatelskou sféru. Upozornění na  nejčastější chyby,  příklady a problémy  z praxe (včetně souvisejících daňových dopadů).

  • Související právní úprava
  • Postup při vysílání zaměstnance na pracovní cesty
    • příkaz k pracovní cestě, pokyny zaměstnavatele, příklady
    • souhlas zaměstnance s vysláním na pracovní cesty
    • případy, kdy může zaměstnanec odmítnout nastoupit na pracovní cestu
    • důsledky nenastoupení zaměstnance na pracovní cestu
  • Výklad k problematice místa výkonu práce a pravidelného pracoviště ve vazbě na ujednání v pracovních smlouvách (nejčastější chyby, související příklady)
  • Cestovní náhrady při tuzemských pracovních cestách
    • nároky na stravné
    • snížení stravného
    • více krátkých pracovní cest uskutečněných v jednom dni
    • nadlimitní plnění (daňové dopady)
    • výdaje na ubytování a nutné vedlejší výdaje
    • jízdní výdaje, různé způsoby přepravy
    • souběh stravného a stravenky v jednom dni (daňové posouzení)
    • související příklady a nejčastější chyby z praxe
  • Cestovní náhrady při zahraničních pracovních cestách
    • sazby zahraničního stravného, snižování stravného
    • kapesné
    • tuzemská a zahraniční část zahraniční pracovní cesty (souběh nároků na tuzemské a zahraniční stravné – příklady)
    • náhrady při návštěvě člena rodiny
  • Možné daňové dopady při dlouhodobém vyslání zaměstnance  k výkonu práce do zahraničí (pracovní cesta, případně sjednání místa výkonu práce v zahraničí)
    • cestovní náhrady
    • související daňové dopady
  • Náhrady zaměstnance při použití jiného než služebního vozidla v zahraničí
    • způsob výpočtu náhrady
    • nejčastější chyby
  • Výpočet a účtování stravného poskytnutého zaměstnanci v jiné dohodnuté měně než stanoví vyhláška MF (kurzy využívané při přepočtu měn, příklady účtování)
  • Vyčíslení a zaúčtování nároků zaměstnance včetně vzniklých kurzových rozdílů
  • Daňové dopady ve vazbě na poskytování cestovních náhrad na straně zaměstnance i na straně zaměstnavatele
  • Teambuilding
  • Onemocnění na pracovní cestě
  • Rizika související s pracovní cestou a jejich řešení
    • nemoc zaměstnance v průběhu pracovní cesty
    • příklady
    • daňové posouzení
  • Přerušení pracovní cesty z důvodů na straně zaměstnance
    • stanovení nároku zaměstnance na cestovní náhrady
    • příklady
  • Vyúčtování pracovních cest
    • lhůty
    • příklady vyúčtování v různých cizích měnách
    • účtování u zaměstnavatele
    • kurzové rozdíly
    • zaokrouhlování
  • Rozdíly při poskytování cestovních náhrad zaměstnancům v podnikatelské a v nepodnikatelské sféře
  • Cestovní náhrady  členům orgánům právnických osob
  • Judikatura NS v souvislosti s poskytováním cestovních náhrad
  • Náhrady, které si při cestách v souvislosti s výkonem podnikatelské činnosti mohou daňově uplatnit OSVČ – zdůraznění odlišností ve srovnání se zaměstnanci
  • Odpovědi na dotazy
Proč zvolit webinář?
  • seznámíte se s aktuálními informacemi z bezpečí domova či kanceláře
  • ušetříte čas a náklady na cestování
  • podklady ke školení získáte v elektronické podobě před webinářem (budou-li lektorem poskytnuty)
  • lektorovi můžete pokládat během školení dotazy prostřednictvím chatu, případně je poslat ve větším časovém předstihu na e-mail: info@economis.cz
  • následně si můžete znovu opakovaně přehrát záznam webináře
Objednávka

Školení můžete objednat on-line zde.

Technická stránka připojení na webinář

Pro účast na webináři potřebujete pouze obvykle vybavený počítač s reproduktorem nebo sluchátky, aktuální webový prohlížeč (Chrome nebo Mozzila Firefox)  a internetové připojení.

Na webinář se připojíte jednoduše prostřednictvím odkazu, který Vám zašleme e-mailem. E-mail s odkazem obdržíte nejpozději do 12 hodin v den před konáním webináře na e-mailovou adresu, jež jste uvedli v objednávce. Jestliže Vám do uvedené doby e-mail s odkazem nepřijde, zkontrolujte si prosím složku nevyžádané pošty, případně nás kontaktujte na telefon 775 906 870.

Kapacita, platba a storno podmínky

Počet posluchačů je omezen. Po naplnění kapacity nemohou být další objednávky přijímány. Úhrada proběhne převodem na základě zálohové faktury. Účast na webináři lze stornovat písemně. Zrušíte-li svou účast více než 1 pracovní den před datem konání webináře, záloha Vám bude vrácena v plné výši. Zrušíte-li sovu účast v kratší lhůtě před konáním webináře, máte možnost si vybrat jako náhradu jiný webinář ve stejné ceně.  Webináře se může místo Vás zúčastniti náhradník.

Cena

1190 Kč bez DPH, tzn. 1440 Kč včetně DPH za školení od 9 do 14 hodin.

Cena zahrnuje:

  • studijní podklady (budou zaslány elektronicky do 12 hodin v den před konáním webináře, jestliže Vám do uvedené doby e-mail s materiály nepřijde, zkontrolujte si prosím složku nevyžádané pošty, případně nás kontaktujte na telefonu 775 906 870),
  • videozáznam, který budete mít k dispozici pro opakované přehrání po dobu 1 týdne.
Místo konání

Online školení.

Organizátor školení
ECONOMIS CZ s.r.o.
Kontaktní osoba: Ing. Lenka Bartušková - daňová poradkyně a certifikovaná účetní
telefon: 775 906 870, e-mail: info@economis.cz, informace a on-line objednávky: www.economis.cz
fakturační adresa: Finské domky 1385/71, 747 14 Ludgeřovice
IČO: 29462771, DIČ: CZ29462771, Spisová značka obchodního rejstříku: C 55271 vedená u Krajského soudu v Ostravě